سفارش تبلیغ
صبا ویژن

استاد اخلاق ، مراد ، مرشد و انسان کامل و الگوی کامل ؟ - معارف اسلامی
 
...

ج: یه زمان مرحوم قاضی می فرمودند اگر 30 سال از زندگیت رو بگردی دنبال استاد اشتباه نکردی . برو بگرد تا پیدا کنی . شاگرد این مرحوم قاضی ، مرحوم حضرت آیت الله بهجت اواخر فرموده بودند که شما لازم نیست دنبال استاد بگردید شما عمل کنید . بهترین استاد عملت هست و از افراد مختلف ، کتاب های مختلف ، منبر های مختلف ، جزوه های مختلف ، مطالب مختلف را بگیر . این اختلاف دیدگاه استاد و شاگرد در اختلاف زمانه است . یک زمانی زمانه طوری بود که 1- می شد آدم استاد پیدا کند . 2- استاد کامل در جامعه زیاد بود . 3- این قدر ارتباطات زیاد نبود که این یک استاد به شاگردانش نرسه . 5 تا ، 10 تا شاگرد می گرفت و به اینا رسیدگی می کرد . الآن با این ارتباطات بسیار زیاد که اگر همچین استادی باشه می تونن از آمریکا و اروپا و آفریقا بهش زنگ و ایمیل بزنند و با او چت کنند . اصلا آدمی که برسد این قدر شاگرد را پرورش بدهد وجود ندارد . بعد هم الآن آدم کامل کمتر پیدا میشه . شما تا ده سال پیش در حوزه ی علمیه ی قم یا مشهد و اصفهان و شیراز یا هر شهری ده تا ادم کامل پیدا می کردی . الان در کل کشور ده تا آدم کامل پیدا نمیشه . من رفتم ها ! مثلا گفتن آقا بریم خدمت حضرت آیت الله فلانی بشینیم ، ایشون استاد کامل ما باشند . رفتم دیدم یه جاهاییش لنگ می زند ! مثلا یک استادی که خیلی تعریفشان را می کردند و من هم خیلی ارادت دارم خدمتشان وقتی رفتم دیدم یک بنده ی خدایی اومد گفت آقا من در فلان شهر زندگی می کنم نمی تونم همیشه بیام خدمت شما . استادی به من معرفی کنید . گفتن فلانی در شهر شما مشرف به دیدار امام زمان هست .

این فلانی رو من می شناختم . می دونستم پرونده داره تو نهاد های امنیتی ! شارلاتانه ! دزده ! فهمیدم این استاد بزرگوار گول خورده . اسمش رو بیارم شاید خیلی هاتون بشناسید . ادم کامل تو این دوره و زمونه اگر باشه وقت نمی کنه . بنابر این عمل کنید و از جاهای مختلف استفاده کنید . همه ی آدم ها قابل استفاده هستن . حتی افراد کوچکتر از تو هم قابل استفاده هستند ولی آدم بزرگ کاملی که الآن معرفی کنیم نیست . زمانی هم که بود تا همین اواخر می رفتیم خدمتشون ارجاع می دادند . مثلا یکی می رفت خدمت آقای بهجت می گفت ما استاد می خوایم . آقای بهجت ارجاع می دادشون به افراد دیگه . دو نفر سه نفر رو داشتند افراد رو به اون ها ارجاع می دادند . یعنی من نمی رسم . و به همین دلیل بهترین استاد و بهترین الگو عملت هست . و همه را با معصومین تطبیق بده . ضمن این که اگر خواستی حرف کسی را گوش کنی قبلا هم گفتم باید 4 نفر ریش سفید مؤمن و معتقد تو مملکت تأییدش کنه . در مورد انتخاب مرجع هم همینه . یعنی آدم باید در انتخاب مرجع دنبال کسی بگرده که 4 نفر آدم حسابی تأییدش کنند . می دونید شرط مرجعیت اینه که مجتهد باشه . بنابر این مثلا ما 3000 تا مجتهد ، 6000 تا مجتهد تو کشور داریم . همشون می تونن مرجع باشن . هیچ شرط دیگه ای نداره . الآن نماینده های مجلس خبرگان همشون می تونن مرجع باشن فقط کافیه رساله بدن بیرون . ولی این که کدوم اعلم هست 4 تا ادم حسابی از بزرگتر های مراجع تأیید کنند آقا فلانی برای تقلید مناسب هست . پیشنهاد خود من کیه ؟ من بدون شک نظرم مقام معظم رهبری هست.

بخشی از سخنرانی سید محمد انجوی نژاد

منبع:http://www.rahpouyan.com/article/showart.asp?sid=947&aid=4378



.: Designed By Night-Skin.com :.


بازدید امروز: 145
بازدید دیروز: 604
کل بازدیدها: 7489808

[ طراحی : نایت اسکین ] [ Weblog Themes By : Night Skin ]